søndag 3. april 2016

Jeg velger meg april

til å returnere på nett...

Siden sist har jeg begynt i ny jobb som for meg har betydd full rulle og jobbe jobbe.
Det meste av hobby og blogging har havnet i bakleksa. Jeg har trengt tiden til å komme inn i nye oppgaver og nye rutiner. Og selv om det har gått mye utover alle de tingene som jeg synes er FUN, så er jeg superhappy for det.

Jeg er happy for jobben og happy for at jeg fikk jobben - det er ingen selvfølge å få ny jobb for tida...

Men - jeg vil snakke om garn og strikking.
Om å først og fremst bruke det jeg har, og få bukt med ufoene mine.
Om kjøpebrems.

Jeg tok en varetelling ved nyttår. 
En oversikt som viser at jeg ved nyttår hadde ca 7100 gr garn som jeg har tenkt å prøve å gjøre noe med, og i tillegg 2 kg merioull som er spesielt kjøpt til et heklet teppe, og en god del bomullsgarn som egentlig skulle vært til et spesielt prosjekt - pluss nærmere 4 kg som jeg har pakket i gibortbunter som kommer som giveaways etterhvert.
Her er en liten titt på litt av garnlageret.

Jeg har allerede en liten liste over ting jeg hadde/har bestemt meg for å lage av alt garnet.
Det er igrunnen bare å jobbe seg igjennom den lista.

Og jeg er godt i gang.
Her for eksempel: QPR-sokker til kjæreste min i Regia Blau-Weiss, hals-lue-pulsvaremeresett i Pickles Tjukk Abuelita som jeg vant på bloggen til Ellen i fjor, djevellue og sokkiser til en liten gutt som nettopp ble født som jeg skal møte snart i Babyull og My first Regia, og påbegynt Indian Ocean pullover i rosa Kitten mohair og glittertråd som jeg kjøpte for over 10 år siden...

Jeg har en avtale med meg selv om å bruke det jeg har og ikke kjøpe garn før til sommeren.
Spennende - men knallhardt.
Du aner ikke hvor mange ganger jeg har sittet og siklet på nettbutikker og hatt lengre diskusjoner med meg selv, om ikke bare et lite unntak da, pleeeease...
Men jeg er tøff, jeg sier "nei, bruk det du har!"


Og årets første store bruk-det-jeg-har prosjekt ble Pinnguris Hverdagsjakke i en miks av diverse alpakkagarn og Sisu og noe ukjent som jeg hadde i skapet. Mye av det rester, pluss hovedfargen som var 3 nøster Ceriserosa Alpakka som jeg må ha kjøpt til et spesielt prosjekt som jeg ikke lenger husker hva var for flere år siden. Her ble garnsammensetningen min (minus det sølvgarnet som jeg ikke brukte allikevel).

Og etter en del uker ble den endelig ferdig i påska.
Jeg er kjempefornøyd med den :) Bortsett fra at jeg planlegger å bytte ut knappene, jeg synes ikke de passet så godt allikevel. Jeg må ha noen andre enn rosa.
Gitt fargene blir nok jakka mest tur-/hyttejakke. Det er liksom mye av de samme fargene som jeg har på tur- og fritidsklærne mine, mens jeg kanskje er litt mer nøytral til hverdags.

Forøvrig digger jeg denne modellen, den er så enkel, og allsidig, og veldig morsom og lett å leke med. En skikkelig basisoppskrift!

Nå er det klar for ny uke i ny måned i nytt kvartal, jeg jobber med mine planer både for april og for de neste 90 dagene. Det blir en spennende vår!

Det er vår!

1 kommentar:

  1. Herlig fargeglad jakke! Velkommen tilbake på nett :)

    SvarSlett